CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Wednesday, August 10, 2011

lalutan bulan pose[BM TERABUR]

korang tao tak sial tu ape ? klau ikut kefahaman aku la kan .. sial tu satu perkataan yang sangat hina bagi seseorang .. perkataan tu sangatlah sensitif especially for women .. am i right ?? ok ... pertama kali aku dengar perkataan ni , dalam tv .. commonly , dalam drama2 tv, diorang gne perkataan ni untuk perempuan2 yg kurang atau tidak bermaruah[sundal] .. minta maaf kalau terkasar bahasa .. tak ade kene mengena dengan sesiapa ..

back to the topic .. kenape ye tibe2 ku tertarik naktulis entry pasal ni .. act , aku ade terbace satu post ni semasa aku online tghari tadi .. tak de keje , carik keje .. huhu .. dalam post tu , perempuan ni frust giler sebab orang yang dia sayang dan paling dia percaya kate dia ni S I A L .. nak dipendekkan cerita .. boyfriend dia la .. adoii .. susah bebenor haehh .. huhu ..

aku tak de la pergi buat research tentang masalah diorang an .. bukan kerja aku nak jage kain orang .. lagi2 orang tu tak de kene mengena dengan aku .. aku pon tak tao nak label perempuan yg dalam post tue macam mane ... salah tafsir , dose plak ..

tapi , pendapat aku sebagai seorang perempuan dan wanita la kan .. aicehh .. wanita .. huhu ... tak patot lah lelaki tu kate macam tue walau seteruk mane pon seseorang tu .. kalau ko bengang sangat pon , tayah la ko pandai sangat pergi cakap dia tu sial .. even kalau betol pon dia sial .. ko diam suda laa ... letak emas dalam mulut banyak2 lain kali ... tak lah bertambah dose ko kan .. eh .. aku plak yang emo pahal .? haha .. bukan .. kesian la dekat orang yang kena macam tu ..

klau ikut fenomena sekarang .. lelaki suke2 hati je cakap perempuan tu sial .. tak fikir ke perasaan perempuan tu .. perempuan tu jugak la yang ko tabur janji tebu kat tepi bibir dia an .. nauzubillah .. cube kalau perempuan2 tu kate korang D A Y U S .?? tao plak ko melenting sampai keluar anak tekak kan .?haaa ! macam tu la perempuan rase kalau korang cakap diorang S I A L , padahal dia bukan macam tu ..

ye laaa .. aku tao ..perkataan sial sekarang macam da tak jadi masalah sekarang ni .. malah , dah jadi satu trademark pon .. semua terpengaruh dengan KL GANGSTER an .. ala .. ko tak tengok ke .? ABANG LONG DIL punye trademark laa .. "haktuih ! sial laa !" haaa ..! ingat tak trademark tu .? kompem ingat kan .. huhu .. tapi , tak perlu la dijadikan satu amalan benda tue , same je kan dengan mencarut , mengeluarkan perkataan yang tak baik ... kate2 penghinaan tu .. berbekas dalam , susah nak cuci ... huu

so , sempena bulan RAMADAN ni .., same2 la kite kurangkan dosa , tingkatkan pahala .. berusahalah menjadi golongan rabbaniun , bukan ramadaniun .. peringatan juga kepada tangan penulis ini juga yang lemah lagi hina ..

salam RAMADAN :)

2 comments:

  1. kerana pulut santan binasa..kerana mulut badan binasa......
    awasilah setiap tutur kata kita~~~


    selamat bpuasa jr~~~

    ReplyDelete
  2. ktew tau ape y bek n ape y brok..kdg2 org sbot sial 2 jz tok gurau o t'ikot an sesuatu..

    ReplyDelete