CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Wednesday, September 14, 2011

ku impikan dia ..

tidak ku nafikan yang aku mengimpikan sebuah perkahwinan .. perkahwinan yang dapat menghalalkan hubungan ku dengan muhrimku (suamiku).. orang yang ku harap2 dapat menjadi pelindungku tatkala aku dalam kesusahan, kesedihan , kejatuhan ..

apakah kau mengerti perasaan ku kini .?? yang sedang merindui kau dan berharap untuk kau muncul di hadapan ku .. bila kau akan datang melamarku untuk menjadi permaisurimu ? aku tidak sabar menanti .. ye! aku tidak sabar ! apakah terlalu cepat untuk aku mengatakannya??






sepanjang tempoh aku menantikan dirimu , macam2 yang aku lakukan ... apakah aku telah tersilap langkah ?? apakah aku telah mencurangimu .? bagaimana dengan dirimu .? kamu mencurangiku atau kamu sedang memperbaiki diri ? mahupun kamu sedang menambah ilmu untuk membimbingku dan agama kita nanti .? YA ALLAH !! aku sangat megimpikan dia yang seperti ini .. apakah aku masih layak baginya ??

YA ALLAH ! bantulah hamba-Mu ini .. hatiku telah dipenuhi dengan bintik hitam .. aku ingin berubah .. itu yang sering aku katakan .. tapi apakah usahaku .?? jika dengan kehadirannya dapat membantuku ke jalan-Mu .. datangilah dia YA RABB .. bukan aku sahaja yang mengimpikan orang sepertinya , aku tao , kebanyakan perempuan di dunia ini mengimpikan orang seperti dia .. tapi aku tak mahu berkongsi dia ... jangan lah kau uji aku dengn ujian sedemikian rupa ..

tapi sebelum aku temui dia .. berilah peluang untuk aku memperbaiki diri rohani dan jasmani agar aku layak untuk berada di sampingnya bagi sepanjang hayatku .. apakah dia boleh memahami diriku .? menerima diriku seadanya yang serba kekurangan .. ATAU .. apakah da juga akan menghinaku seperti orang lain .?? YA ALLAH ! kalau begitu , KAU jauhkanlah diriku daripada orang2 sepertinya kerana hatiku tidak kuat lagi untuk menerima penghinaan seperti itu lagi ... aku sudah serik dengan apa yang berlaku sepanjang kehidupanku .. aku tidak cantik dari fizikal tapi aku berusaha dan akan berusaha untuk menjadi cantik dari segi rohaniku .. aku tao setiap lelaki mengimpikan perempuan yang cantik.kadang2 aku rasa cemburu dengan perempuan2 itu .. tapi .. takkan disebabkan ingin menarik perhatian dia , aku perlu menjadi orang lain .? aku adalah aku .. kalau dia nak aku , dia tak akan pertikaikan keadaan fizikal aku !

siapakah DIA yang aku sebutkan dari awal .? siapa? siapa .? dan siapa .??

*tinggi
*cerah
*berkaca mata
*menyanyangiku
*beragama

ITU DULU ..zaman tak matang ! tapi sekarang .. aku impikan dia yang seperti ini ..:-

dia yang aku maksudkan :

-beragama
-mengasihiku
-menerima diri dan keluargaku seadanya
-dapat membimbingku
-dapat menjadi imamku
-dapat menjagaku dan berada di sampingku tatkala aku memerlukan dia
-penyabar
-tidak suka menengking
-murah dengan senyuman kerana senyuman itu yang akan melegakan dan menghilangkan keresahanku ...:)

aku sayang dia aku cinta dia dan aku akan tunggu dia !!

tetapi seandainya jodohku bersama orang yang tidak mempunyai ciri2 ini .. aku redha YA ALLAH ... aku akan cuba bangkit bersamanya ,..


-sekiranya kamu berkahwin , kamu telah menyempurnakan sebahagian daripada agamamu-


7 comments:

  1. eelleleeehhhhhhh,...
    I know dat person.. :P
    Semoga Allah dengar apa yg sedang kau pinta drpdaNYa...
    Dan berikan kau Yang TERBAEK... :)

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  3. ‎"..Tidak mengapalah seandainya kamu tidak memiliki wajah yang cantik untuk menjadi rebutan dan sebutan ramai manusia, asal kamu punya akhlak baik yang menjadi kebanggaan Agama, Allah dan Rasul mu. Itu sudah terlebih baik dan amat cantik..."

    ReplyDelete
  4. smoge dpat ape y diidam kn..smoge cpat kwin ea..ahakz -,-

    ReplyDelete
  5. cik azah : sangat suke sttement kamu ... terima kasih ..:)
    tan tin tun : huhu . aminnnnnn .. insyaAllah .. pray 4 me yah !:D

    ReplyDelete