CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Tuesday, July 27, 2010

khas untuk sahabat2..:(

~~...METAFORA...~~
sekerat akar mampu ku hulur padamu,
di saat dikau terkapai dan kelemasan,
di arus hidup yang tinggal sejengkal cuma,
katamu kau tak bisa berenang ke sana.
engkaulah TEMAN tanpa SANGSI dan CURIGA,
setelah aku mendengar lirih ratapmu,
harumnya sekuntum melati di embunan pagi,
sewaktu kita melewati sebidang tanh perkebunan,,
PERSAHABATAN..
tersasar aku di dalam mentafsir,
aksara jujur dan ketelusan yang terpamer di wajahmu,
terlalu naif untuk ku fahami,
metafora puisi dusta dan personafikasi.....
Sukarnya untuk aku membuktikan,
kebenaran yang berpihak padaku,
kerna peluang langsung tiada padaku,
sedarlah aku arti senyuman,
ada dendam yang tidak pernah padam,
pada lirik matamu,
ada pedang tajam...
yang menerkam...
terima kasih atas pengalaman itu,
mengajak aku kembali mengenal diri,
terpaksa lagi menyusuri,
jalan-jalan sepi...
masih bisakah ku temui,
sekuntum melati mewangi yang tidak berduri..
tersasar aku di dalam mentafsir,
aksara jujur dan ketelusan yang terpamer di wajahmu,
terlalu naif untuk ku fahami,
metafora puisi duta..........
sukarnya....
sukarnya untuk aku membuktikan,
kebenaran yang berpihak padaku,
kerna peluang langsung,
tiada padaku...
sedarlah aku arti senyuman,
ada dendam yang tidak pernah padam,
pada lirik matamu,,
ada pedang tajam..
yang menerjam..
SEDARLAH....
dengarlah metafora puisi dusta..
biarlah...
PERSAHABATAN....

No comments:

Post a Comment